Pojdi na prvo stran

Pojdi eno stran nazaj

Socialno vključevanje

Storitve socialnega vključevanja invalidnih oseb

Država je napisala in sprejela Zakon o socialnem vključevanju invalidov.

Na kratko napišemo ZSVI.

V ZSVI so zapisane vse storitve socialnega vključevanja invalidov.

Osebe, ki uporabljajo storitev,

imenujemo tudi uporabniki.

zakon o socialnem vključevanju invalidov

Storitve po ZSVI:

1. Usposabljanje za samostojno življenje

Trajanje: 6 ur na leto.

Opis: informacije in delavnice o samostojnem življenju uporabnika

in njegovega podpornega okolja.

2. Vseživljenjsko učenje

Trajanje: 52 ur na leto.

Opis: Spremstvo uporabnika k aktivnostim, kot so:

  • kuharski tečaj
  • obnovitvena rehabilitacija
  • knjižnica.

Lifelong learning and leadership development success

3. Prebivanje s podporo

Trajanje: od 104 do 364 ur na leto.

Ure se določijo glede na to:

  • ali je uporabnik vključen v varstveno delovni center
  • ali živi s starši ali s skrbniki ali sam.


Opis: Aktivnosti za večjo samostojnost uporabnika:

  • podpora pri organiziranju vsakdanjih opravil
  • spodbujanje uporabnika, da se vključuje v okolje
  • družabništvo in spremstvo.

4. Ohranjanje socialne vključenosti invalidov starejših od 65 let

Trajanje: 104 ure na leto.

Opis: Aktivnosti za uporabnike,

ki so starejši od 65 let,

da bi živeli čim bolj samostojno v skupnosti.

V skupnosti so ljudje povezani in si med seboj pomagajo.

Skupnosti so na primer:

  • družina
  • sosedje
  • prijatelji.

Kdo so lahko uporabniki storitev?

– Vsi, ki imajo status invalida po ZSVI in

– niso vključene v 16 urno ali

celodnevno institucionalno varstvo

– nimajo osebne asistence

– ne koristijo pravice do oskrbovalca družinskega člana.

Kje lahko uredimo te pravice?

1. K O R A K

Uporabnik odda vlogo na centru za socialno delo.

Centru za socialno delo na kratko rečemo CSD.

2. K O R A K

CSD imenuje komisijo.

Komisija je skupina strokovnjakov.

Komisija napiše mnenje.

V njem piše, katere storitve uporabnik potrebuje.

3. K O R A K

CSD napiše odločbo in vrednotnico s številom ur.

Če se uporabnik z odločbo ne strinja, se lahko pritoži.

Uporabnik odločbo in vrednotnico odnese k izvajalcu storitve.

Kdo so izvajalci storitve?

Zveza Sonček je izvajalka storitve.

Izvajalci storitev so organizacije,

ki imajo znanje o invalidih.

Izvajalec skupaj z uporabnikom izdela osebni načrt

in dogovor, kako se bo storitev izvajala.

Izvajalec lahko poišče podporno osebo

ali pa podporno osebo poišče uporabnik sam.

Kdo je podporna oseba?

Podporna oseba uporabniku nudi podporo,

da je lahko čim bolj samostojen

in aktiven v svojem življenju.

Disabled? Make friends and get help at HandiNews International - MoneyMagpie

Za več informacij se lahko obrnete na:

Zarja Govedič

Elektronski naslov: socialno.vkljucevanje@soncek.org

Mobilni telefon: 041 588 312

Vir: Zakon-o-socialnem-vkljucevanju-invalidov-v-lahkem-branju_web.pdf

Podprite nas s prostovoljnim prispevkom

Dodajte kamenček v mozaik lepšega sveta – pomagajte otrokom in odraslim s cerebralno paralizo in drugimi oviranostmi.

Skip to content