Storitve socialnega vključevanja invalidnih oseb
Država je napisala in sprejela Zakon o socialnem vključevanju invalidov.
Na kratko napišemo ZSVI.
V ZSVI so zapisane vse storitve socialnega vključevanja invalidov.
Osebe, ki uporabljajo storitev,
imenujemo tudi uporabniki.
Storitve po ZSVI:
1. Usposabljanje za samostojno življenje
Trajanje: 6 ur na leto.
Opis: informacije in delavnice o samostojnem življenju uporabnika
in njegovega podpornega okolja.
2. Vseživljenjsko učenje
Trajanje: 52 ur na leto.
Opis: Spremstvo uporabnika k aktivnostim, kot so:
- kuharski tečaj
- obnovitvena rehabilitacija
- knjižnica.
3. Prebivanje s podporo
Trajanje: od 104 do 364 ur na leto.
Ure se določijo glede na to:
- ali je uporabnik vključen v varstveno delovni center
- ali živi s starši ali s skrbniki ali sam.
Opis: Aktivnosti za večjo samostojnost uporabnika:
- podpora pri organiziranju vsakdanjih opravil
- spodbujanje uporabnika, da se vključuje v okolje
- družabništvo in spremstvo.
4. Ohranjanje socialne vključenosti invalidov starejših od 65 let
Trajanje: 104 ure na leto.
Opis: Aktivnosti za uporabnike,
ki so starejši od 65 let,
da bi živeli čim bolj samostojno v skupnosti.
V skupnosti so ljudje povezani in si med seboj pomagajo.
Skupnosti so na primer:
- družina
- sosedje
- prijatelji.
Kdo so lahko uporabniki storitev?
– Vsi, ki imajo status invalida po ZSVI in
– niso vključene v 16 urno ali
celodnevno institucionalno varstvo
– nimajo osebne asistence
– ne koristijo pravice do oskrbovalca družinskega člana.
Kje lahko uredimo te pravice?
1. K O R A K
Uporabnik odda vlogo na centru za socialno delo.
Centru za socialno delo na kratko rečemo CSD.
2. K O R A K
CSD imenuje komisijo.
Komisija je skupina strokovnjakov.
Komisija napiše mnenje.
V njem piše, katere storitve uporabnik potrebuje.
3. K O R A K
CSD napiše odločbo in vrednotnico s številom ur.
Če se uporabnik z odločbo ne strinja, se lahko pritoži.
Uporabnik odločbo in vrednotnico odnese k izvajalcu storitve.
Kdo so izvajalci storitve?
Zveza Sonček je izvajalka storitve.
Izvajalci storitev so organizacije,
ki imajo znanje o invalidih.
Izvajalec skupaj z uporabnikom izdela osebni načrt
in dogovor, kako se bo storitev izvajala.
Izvajalec lahko poišče podporno osebo
ali pa podporno osebo poišče uporabnik sam.
Kdo je podporna oseba?
Podporna oseba uporabniku nudi podporo,
da je lahko čim bolj samostojen
in aktiven v svojem življenju.

Za več informacij se lahko obrnete na:
Katja Natek
Elektronski naslov: socialno.vkljucevanje@soncek.org
Mobilni telefon: 041 936 865
Vir: Zakon-o-socialnem-vkljucevanju-invalidov-v-lahkem-branju_web.pdf
