VOLILNA PRAVICA ZA VSE LJUDI
3 organizacije:
Zveza Sonček, Zavod Risa
in Društvo za kulturo inkluzije smo se povezale.

ZAKAJ:
Borili smo se
za volilno pravico za vse ljudi.
Uspelo nam je!

Vsi ljudje imamo pravico
do polnega sodelovanja
v političnem in javnem življenju.
Tudi ljudje z ovirami.
To določa 29. člen
Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov
in 43. člen Ustave Republike Slovenije.
Kljub temu pa se nekateri ljudje
z intelektualno oviro
pri uveljavljanju svojih političnih pravic
soočajo s strogimi omejitvami.

OPOZARJAMO:
Številnim ljudem z intelektualno oviro
še vedno ni priznana volilna pravica.
Nujno je, da smo lahko
vsi ljudje politično aktivni.
Vsi ljudje smo v vlogi državljanov.
Vsi ljudje moramo uresničevati volilno pravico,
tudi ljudje z ovirami.

MENIMO:
Treba je spremeniti 7. člen
Zakona o volitvah v državni zbor.
7. člen Zakona o volitvah v državni zbor
je krivičen.
7. člen Zakona o volitvah v državni zbor
je v nasprotju z Ustavo Republike Slovenije.
NAŠI CILJI SO:
– uveljavljanje državljanskih pravic za vse,
– udeležba in vključenost v politični udeležbi
ljudi z intelektualno oviro,
– ustrezna in dostopna gradiva in informacije,
– zavedanje o volilni pravici za vse
med ljudmi z intelektualno oviro in v družbi nasploh.

Tudi Zagovornik načela enakost meni,
da je 7. člen Zakona o volitvah v državni zbor krivičen.
Zagovornik meni, da je krivično,
da strokovnjaki na sodišču ocenjujejo
samo nekatere ljudi.

Ocenjujejo na primer ali
ljudje z intelektualno oviro
razumejo namen, pomen in učinek volitev.
Zagovornik meni, da je taka ocena krivična.
Zagovornik se sprašuje,
zakaj sodišče ne ocenjuje vseh nas.
DOGAJA SE:
Veliko ljudem je vsako leto
odvzeta volilna pravica.
Leta 2024 bodo volitve
v Evropski parlament.
V Avstriji, v Italiji in na Hrvaškem
bodo vsi ljudje lahko šli na volišče.
Tako bo tudi v Nemčiji, v Španiji.
Nujno je, da gremo na volitve tudi
vsi ljudje v državi Sloveniji.
Junija 2024 smo se prav vsi
v Sloveniji lahko udeležili volitev.

Naš projekt se imenuje:
Volilna pravica ni kaprica – Gibanje za odpravo
odvzema volilne pravice osebam z invalidnostjo.
Podprto s sredstvi
Programa Active Citizens Fund v Sloveniji 2014–2021.

Državljansko učenje in sodelovanje
Priročnik si na svoj računalnik prenesete tako,
da kliknete na naslovnico na desni.
Priročnik je del projekta myPart (lahko branje).
Kako lahko ljudje z intelektualno oviro sodelujejo v civilni družbi
Priporočila za oblikovanje politik za državljansko udeležbo ljudi z intelektualno oviro
(Zavod Risa, projekt myPart, 2023)





